woensdag 16 september 2015

Even geen actie...

Eigenlijk hadden we maandag a.s. een afspraak met de oncoloog, deze is vandaag afgezegd. Omdat we gisteren de diagnose hebben gehad, worden daarna alle afspraken gemaakt met de juiste artsen en verpleegkundigen. Deze afspraak met de oncoloog stond al vóór de operatie, wat wij eigenlijk al gek vonden. Dus vandaag een verpleegkundige gesproken en de volgende actie staat voor nu gepland op 5 oktober. Tenminste in het st. Elizabeth ziekenhuis, die dag staan er 3 gesprekken met de internist, oncoloog en verpleegkundige. Dan gaan ze ook meteen bloed prikken en bekijken of zijn bloedwaardes goed zijn om aan de chemo te beginnen. Volgens de verpleegkundige duurt het stupp schema minimaal 9 maanden! Hoe langer hij de chemo kan verdragen hoe beter het is...
Het Verbeeten instituut gaat ook nog contact met ons opnemen voor de bestraling, hier worden we binnenkort uitgenodigd voor intake, dit duurt ook een halve dag. Er wordt dan een MRI gemaakt en een masker aangemeten voor de bestralingen.

Dus voor nu is het even rustig! Niet al te veel afspraken en vooral herstellen van de operatie. Hij gaat regelmatig wandelen met mama, de arts zei gisteren dat beweging erg goed is voor hem. Dit zijn dingen die hij zelf kan doen om zijn herstel te bevorderen, dus hup beweging in die benen!

Sinds we weten dat papa "iets" in z'n hoofd heeft zitten, ben ik internet gaan afstruinen. Alles wat ik heb kunnen vinden over studies en behandeling ben ik gaan lezen. Er is namelijk een veelbelovende therapie die hier in Nederland niet word gegeven. Gelukkig staan ze er in Nederland wel positief tegenover. Alles is bespreekbaar in het st. Elizabeth en dat is wel heel fijn. Maar we gaan eerst maar eens met de reguliere behandeling starten. Alles stap voor stap... De komende weken zal papa elke dag naar het Verbeeten moeten, ik ga een schema maken wie er met papa zou willen rijden aangezien hij zelf voorlopig geen auto meer mag rijden.

Zodra er meer nieuws is, plaats ik dit natuurlijk hier op de blog. Maar ik denk dat het de komende weken redelijk rustig zal zijn. Even op adem komen en alles laten landen....

X

1 opmerking:

Anoniem zei

hallo we zijn weer op de hoogte ik kan hans wel rijden als het moet papa heeft mijn 06 nr en je mag me altijd bellen/eppen/sms. succes verder en schroom niet om mij te eppen/bellen/sms gr tonny nasarany