dinsdag 12 maart 2019

Toch tumor

Vandaag om 17.30 uur hadden we een afspraak in het UMC voor dé uitslag van het weefsel dat was weggehaald tijdens de operatie. Papa voelt zich echt super goed, dus dat is heel fijn. De operatie is hem zo meegevallen.

In de auto waren mama en ik aan het speculeren over wat het nou zou zijn, tumor of littekenweefsel. Natuurlijk waren we voorbereid op 'tumor' nieuws, maar het feit dat het weefsel er niet afwijkend uitzag en dat het niet gegroeid was in die 2,5 week, gaf ons toch ook hoop op bestralingsnecrose.

Ruim een uur te vroeg waren we in het ziekenhuis, papa houdt niet van te laat komen😂. Nog even wat koffie gedronken en toen maar naar de poli gelopen. Er was nog een iemand voor ons en na een kwartiertje werden we binnen geroepen. De vriendelijke man stond ons op te wachten. Hij checkte meteen of papa goed liep en hoe het met hem ging. Hij moest wat testjes doen en wat vragen beantwoorden. Mama werd ongeduldig en vroeg : 'Kun je niet gewoon zeggen of het goed of slecht nieuws is?' Waarop de arts zei dat hij eerst moet weten hoe het met papa is. Vanuit daar vertelde hij dat het wel tumor is wat ze hebben gevonden.

De conditie van papa is namelijk het allerbelangrijkste, door deze goede conditie zijn er wel verschillende nabehandelingen mogelijk. Momenteel weten de artsen nog niet om welke mutatie het nu gaat, deze uitslag volgt volgende week. Dan hebben we een gesprek om alle mogelijke behandelingen te bespreken. Chemo, bestraling, trials en Duderstadt zijn allemaal opties.

Onze arts was heel positief over het herstel van papa en zijn conditie. We hebben ook wel erg gelachen tijdens dit gesprek. Papa vroeg waarom de MRI 1 dag na de operatie nodig was. Waarop de arts zei, dat is om te kijken of we alles weg hebben kunnen nemen en of er geen complicaties te zien zijn. Papa zei : ' Oh ik dacht dat het om te kijken was of jullie niet hadden achtergelaten in mijn hoofd tijdens de operatie'. Waarop de arts zei : ' Nou ik ben wel sinds die tijd mijn horloge kwijt, dus als je iets af hoort gaan in je hoofd van een alarm, dan is dat mijn horloge.......' Hilarisch! We hebben echt enorm gelachen met deze fijne arts die de humor van papa meteen begrijpt. Deze arts is voornamelijk mens, dat maakt het gesprek zo fijn.

Voor nu dus wel het nieuws wat we verwacht maar niet gehoopt hadden. Schouders eronder en volgende week zien we weer verder. Dan gaan we alle kansen bekijken en grijpen.

X

1 opmerking:

Juan Gomez zei

Ik kan nog steeds niet geloven dat ik niet weet waar ik moet beginnen, mijn naam is Juan, ik ben 36 jaar oud ik kreeg de diagnose genitale herpesziekte, ik verloor alle hoop in het leven, maar net als alle andere zocht ik nog steeds naar een genezing zelfs op internet en daar ontmoet ik Dr. Ogala ik kon het eerst niet geloven maar ook mijn schok na enige toediening van zijn kruidengeneesmiddelen ik ben zo blij om te zeggen dat ik nu genezen ben ik moet dit wonderbaarlijke delen ervaring, dus ik zeg tegen alle anderen met genitale herpesziekten, neem voor een beter leven en een beter milieu contact op met Dr ogala via e-mail: ogalasolutiontemple@gmail.com je kunt ook bellen of WhatsApp +2348052394128