dinsdag 11 juni 2019

Tegenvaller

Vanmorgen was een vroegertje, om kwart over 6 werd ik al opgehaald door papa en mama. Daarna zijn we doorgereden naar Drunen om Tessa op te halen. Weinig files gelukkig en dus lekker op tijd voor de MRI die om 8 uur gepland stond.

Meteen om 8 uur werd hij binnen geroepen en om iets over half 9 was hij al klaar. Zo'n snelle scan hebben we nog niet eerder gehad. Er stonden meerdere afspraken op de planning allemaal in de ochtend, dus dat is handig. Eerst naar de verpleegkundige en daarna naar de arts voor de uitslag.

De arts viel meteen met de deur in huis, er is nieuw tumorweefsel gezien. Niet het nieuws waar we op zaten te wachten. De chemo doet dus niet z'n werk of heel minimaal. We hadden eigenlijk wel goede hoop op die chemo, die had hem eerder ook naar herstel geholpen. Het zijn kleine aankleuringen op de scan, geen grote tumoren maar randjes en nog een ander klein plekje, waar zijn eerste tumor van 4 jaar geleden zat. Al met al klote nieuws. Deze chemo werkt niet, dus zal een andere chemo waarschijnlijk ook niet werken, bestraling kan niet, nivolumab daar is deze tumor niet gevoelig voor. Dus de optie die we nog hebben is Duitsland. Er zijn ook opties voor studies, maar daar staan we zelf niet zo positief tegenover. Vooral omdat het om blinde studies gaat, dan weet je dus niet vooraf of je het medicijn krijgt. Een soort van Russisch roulette, nou nee dank u...

Meteen heb ik naar Duitsland gemaild, navraag gedaan over dezelfde behandelijk die hij al heeft gehad en navraag gedaan over de tocagen behandeling in Amerika. Veel belovende resultaten laat deze behandeling zien. Net ontving ik al een mail terug, ze gaan morgen met de artsen in Duitsland overleggen en komt er dan z.s.m. bij ons op terug.

We zullen denk ik redelijk snel naar Duitsland gaan voor een verdere behandeling. Deze behandeling die hij daar al eerder heeft gehad, heeft er volgens on voor gezorgd dat hij het zolang zo goed heeft gedaan. Omdat de nieuwe tumorgroei nog niet zo groot is, is de kans groter dat het virus de deeltjes kan opruimen of kan stabiliseren.

Even een kleine tegenvaller. We gaan er weer helemaal voor met z'n allen.

X

3 opmerkingen:

Ansjefiedelransje zei

Jasses, wat een teleurstelling voor jullie allemaal. Maar mooi om te lezen wat een steun hij krijgt van jullie, dat is echt fijn om te lezen en te zien met die foto erbij dat hij omringd wordt door al zijn meiden. Heel veel succes komende tijd wat in het teken van Duitsland staat.
Zettum op (knappe) Pa van Kristel!

Ligtvoet Téjo NP. zei

Vervelend bericht voor jullie, Hans. Ik wil jou/jullie heel veel sterkte wensen.

Juan Gomez zei

Ik kan nog steeds niet geloven dat ik niet weet waar ik moet beginnen, mijn naam is Juan, ik ben 36 jaar oud ik kreeg de diagnose genitale herpesziekte, ik verloor alle hoop in het leven, maar net als alle andere zocht ik nog steeds naar een genezing zelfs op internet en daar ontmoet ik Dr. Ogala ik kon het eerst niet geloven maar ook mijn schok na enige toediening van zijn kruidengeneesmiddelen ik ben zo blij om te zeggen dat ik nu genezen ben ik moet dit wonderbaarlijke delen ervaring, dus ik zeg tegen alle anderen met genitale herpesziekten, neem voor een beter leven en een beter milieu contact op met Dr ogala via e-mail: ogalasolutiontemple@gmail.com je kunt ook bellen of WhatsApp +2348052394128